Utilizatorii Google Adwords vor să își promoveze afacerea în online și tocmai de aceea este foarte necesar să știe cum să dezvolte texte persuasive, care să atragă click-uri. Doar atunci ne putem aștepta la un return of investment mare și o promovare eficientă. Este foarte important ca pe lângă know-how-ul despre elementele tehnice, să ținem cont și de elementele unui copy de succes. De aceea, în acest articol vom aborda câteva tehnici testate de copywriting în Google AdWords, ca să vedem cum putem dezvolta anunțuri care să atragă atenția.
Ceea ce trebuie să ținem minte e că în promovarea de pe Google Adwords avem la dispoziție doar 25 de caractere pentru a scrie un titlu, 70 de caractere de ad text și 35 de caractere pentru display-ul URL-ului.
A/B testing
De fiecare dată când trebuie să dezvoltăm texte pentru ad-urile de pe AdWords, e bine să folosim această tehnică. În titlu dezvoltăm un text menit să atragă atenția și să fie relevant cu fraza de căutare.
Descrierea 1: Folosim această tehnică pentru a prezenta beneficiile produsului/serviciului, sau pentru prezentarea propoziției unice de valoare.
Descrierea 2: Putem utiliza această secțiune pentru a prezenta alte beneficii, sau să îndemnăm cititorii să dea click.
Pentru a crește rata de succes a unui anunț de Google Ads, recomandăm să se dezvolte 3 variante ale aceluiași anunț și să le testăm, apoi să alegem varianta cea mai potrivită.
Iată un exemplu:
În primul Ad vom dezvolta un text care să arate „ce va câștiga clientul” dacă va da click pe Ad și vom prezenta valoarea produsului și rezultatele lui. Titlul va conține cuvântul-cheie și ne vom asigura că vom prezenta beneficiile înainte de a adăuga un Call-To-Action.
În al doilea Ad ne vom concentra asupra ofertei actuale. Vom prezenta care este soluția și ce probleme rezolvă produsul sau serviciul nostru. Pentru asta trebuie să fim foarte atenți la ce oferă el.
În al treilea Ad ne vom concentra pe partea creativă și vom dezvolta un ad diferit de celelalte. Aici trebuie să experimentam în dezvoltarea unui titlu și a unei descrieri creative.
Acum că am dezvoltat anunțurile, le putem experimenta și testa pe fiecare în parte, pentru a vedea care este cel mai eficient. În practică, acest lucru se numește A/B testing și ne ajută să descoperim care este cel mai eficient tip de ad, fără a presupune că unul sau altul ar fi mai bun.
Analiza concurenței
Când vine vorba de dezvoltarea unui anunț în Google Adwords, este important să analizăm concurența. Iar când alegem cuvintele-cheie pentru ad-urile noastre, trebuie să analizăm cine este concurența noastră și ce anunțuri are aceasta în AdWords. În felul acesta, vom avea o viziune clară despre cum putem dezvolta anunțuri mai bune și mai persuasive.
Adăugarea elementelor de credibilitate
Pentru a evita confuzia și pentru a stabili un cadru de încredere pentru potențialii clienți care văd anunțul, putem utiliza elemente de credibilizare. Acestea pot fi procente, numere, statistici etc.
Să încercăm să evităm jargoanele și cuvintele prea complicate. Ce mai putem face este să adăugăm elemente de dovadă socială în ad-ul nostru: arătăm câți clienți mulțumiți avem până acum.
Utilizarea de întrebări și folosirea elementelor emoționale
Dacă vrem să atragem atenția ustilizatorilor și să îi facem să citească anunțurile noastre, putem să folosim întrebările/elemente ce stârnesc emoții.
Exemplu: „Cauți o canapea de calitate?”
De asemenea, putem să utilizăm emoțiile pentru a face mesajul mai persuasiv. Această tehnică necesită cunoașterea fricilor, obiecțiilor și motivațiilor clienților noștri. Putem utiliza și urgența și raritatea în anunțurile noastre, pentru a îndemna cititorii să facă acum o acțiune și să înțeleagă faptul că oferta este limitată.
Folosirea cifrelor și datelor
Când dezvoltăm un copy pentru Google AdWords, trebuie să ținem minte că este recomandat să utilizăm numere în textele anunțurilor noastre. Asta pentru că în online oamenii pot fi sceptici, iar pentru ca un ad să îi convingă, trebuie să conțină date și informații clare despre produs.
Exemplu:
Să presupunem că vindem produse ce reduc consumul de apă cu 15%. Așa că putem adăuga în copy acel 15%, iar pe landing page putem detalia informația aceasta.
Call-to-action clar
În online, oamenii sunt distrași de mulțimea de informație. Poate că nici nu citesc întregul anunț. În final, noi vrem ca oamenii să dea click pe anunțul nostru, iar dezvoltarea de anunțuri prin care oamenii să ajungă pe site devine o misiune dificilă, în acest context.
Noi trebuie să atragem atenția oamenilor care văd anunțurile noastre. Cum procedăm? Dezvoltăm un Call-To-Action clar, prin care oamenii să facă acțiunea pe care noi o dorim.
Dynamic Keywords Insertion
Această tehnică este avansată și ne permite să îmbunătățim relevanța anunțurilor noastre prin inserarea cuvintelor pe care oamenii le tastează în bara de search. Acest fapt este posibil prin introducerea unui cod în anunțurile noastre, care permite schimbarea unor elemente ale anunțurilor, pentru a se potrivi cu ceea ce caută oamenii.
Dacă vrem să creștem performanța anunțurilor pe Google AdWords, putem să începem prin aplicarea acestor tehnici. Mesajul joacă un rol crucial în asigurarea succesului în AdWords!
Extensii la anunțuri
Știai că Google AdWords oferă o prioritate ridicată anunțurilor care au încorporate extensii? Aceste extensii ajută anunțurile tale să ofere mai multe informații către persoanele care introduc cuvinte sau expresii-cheie în bara de Search de la Google pe care tu licitezi.
Trebuie să ținem minte că aceste extensii sunt gratuite. Ele ajută la creșterea vizibilității anunțurilor, a ratei de click – CTR, dar și la îmbunătățirea performanțelor anunțurilor noastre. Astfel, de fiecare dată când oamenii dau click pe o extensie, noi vom fi taxați la fel ca atunci când oamenii dau click pe titlul anunțurilor.
Iată câteva extensii utile, pe care le putem utiliza când dezvoltăm anunțuri:
Sitelinks – aceste extensii sunt clickable și sunt link-uri către anumite pagini de pe site. Categoriile de produse, serviciile oferite și pagina de contact sunt de obicei extensii folosite pentru a crește rata de succes a unui anunț.
Extensia de locație – acestea sunt importante mai ales pentru afaceri locale. O extensie de locație este listată pe o lista separată și oferă direcții către locația afacerii tale, lucru care ajută ca business-urile locale să fie mai ușor de găsit și să convertească mai repede cumpărători care vin direct în magazin.
Extensia de apel – acest tip de extensie include numărul de telefon al afacerii, pe care oamenii pot da click și apela afacerea. E foarte utilă în cazul business-urilor în care oamenii caută rapid o metodă de contact, fără a petrece foarte mult timp luând decizia de cumpărare. Spre exemplu, o spălătorie de haine cu extensia de apeluri poate atrage mai mulți clienți prin simplul fapt că oferă informații rapide și accesibile celor care doresc să își curețe o haină.
Anunțurile din Google AdWords se numără încă printre cele mai bune metode de a atrage clienți către site-ul nostru, de aceea crearea lor are o mare importanță pentru orice business. Chiar dacă setarea unei campanii în AdWords presupune o muncă mult mai complexă și migăloasă, mesajele sunt vârful icebergului, ceea ce văd oamenii atunci când caută răspunsuri la nevoia lor.
Astfel că textele care însoțesc aceste tipuri de reclame sunt la fel de importante precum cuvintele-cheie pe care le setăm pentru a putea fi găsiți.