Știi ce stă în spatele fiecărei vânzări? Încrederea consumatorului în brand. Nimeni nu este dispus să dea bani cuiva în care nu are încredere. Preferăm chiar să plătim mai mult ca să cumpărăm niște Ray Ban originali, deși o mulțime de magazine online cer un preț ridicol de mic pentru niște ochelari de firmă.
Cum se construiește încrederea consumatorului în brand
Încrederea nu se construiește dintr-o dată. Nu este un eveniment, ci este un proces. Ca să câștige încrederea consumatorilor, un brand trebuie să le devină mai întâi familiar. Să interacționeze cu el, să îi cunoască viziunea și povestea, să facă parte din viața lor. Dar ca să le devină familiar, trebuie să știe mai întâi că există.
În ziua de azi, un brand trebuie să depună eforturi considerabile ca să anunțe lumea că există. Înainte, poate că reclamele difuzate frecvent în mass media erau suficiente pentru a crește nivelul de awareness. Dar mediul online actual este suprasaturat cu informații de la mii de branduri și publicitatea online este ignorată.
Vremea în care publicitatea negativă era la fel de bună ca cea pozitivă a apus
Nu poți întrerupe în mod repetat potențialul consumator cu zeci de bannere și videoclipuri de promovare fără nicio repercusiune asupra brandului tău. Nu când 64% dintre utilizatorii de internet consideră bannerele publicitare enervante și invazive (Hubspot). Astăzi, dacă vrei să le spui potențialilor consumatori că exiști, trebuie s-o faci cu mesaje utile sau amuzante, dar întotdeauna personale și relevante pentru fiecare în parte. Și trebuie s-o faci frecvent. Trebuie să te asiguri că ești primul care îi oferă potențialului client informațiile de care are nevoie, ori de câte ori are nevoie.
Cum poți face asta? Prin conținut de brand sau brand content.
Ce este brand contentul?
Brand contentul este o parte a strategiei de content marketing, în care brandul devine creatorul unui conținut cu care potențialii consumatori aleg activ să interacționeze. De ce? Pentru că este personal și relevant. Le oferă, de exemplu, informațiile de care au nevoie ca să facă un credit sau inspirația necesară înainte de a amenaja sufrageria.
Brand contentul se conectează cu publicul și la un nivel emoțional, nu doar utilitar, și poate lua diverse forme, de la articole de blog până la filme și evenimente. În toate cazurile, condiția principală este ca respectivul conținut să ofere potențialului consumator o valoare intrinsecă, fie ea educațională, informațională, emoțională, estetică sau de divertisment.
Spre deosebire de articolele native sau de conținutul sponsorizat, brand contentul se publică pe platformele brandului (blog, canale de social media, etc.) și este creat de companie sau de agenția de marketing online cu care lucrează.
Conținutul de brand ajută brandul să se conecteze cu audiența, să devină, dacă vrei, prieteni. Asta înseamnă că, indiferent de forma pe care o ia, brand contentul este autentic, împărtășește valorile brandului și nu încearcă să păcălească publicul ascunzând mesaje de promovare acolo unde nu sunt relevante. Una dintre caracteristicile brand contentului este tocmai absența unui CTA (Call to Action).
Dar dacă e relevant să menționezi serviciile sau produsele brandului și nu o faci, ce se întâmplă?
Rezultatul este pierderea consumatorului. Să zicem că ești antreprenor și ai un business de montare hamace indoor și outdoor sau că ești brand content writer la agenția cu care lucrează brandul respectiv. În strategia de conținut se regăsește un articol de blog despre diversele tipuri de hamace. Când menționezi hamacele de interior, pentru care este necesară găurirea pereților sau tavanului, explică cititorilor că pot apela la brandul tău (sau brandul pe care îl reprezinți) dacă vor să-și monteze un astfel de hamac în sufragerie.
Informația este utilă și relevantă. Nu o confunda cu un mesaj promoțional. Dacă nu o menționezi, conținutul creat nu mai este autentic. În plus, pierzi șansa de a te prezenta unui potențial consumator care a găsit articolul tău în urma unei căutări pe Google. Acesta parcurge tot textul, află o mulțime de lucruri despre hamace, dar nu știe că, în eventualitatea că va decide să-și monteze un hamac în casă, brandul tău îl poate ajuta. În felul acesta, întregul șir de piese de domino care duce la câștigarea încrederii consumatorului în brand se poate prăbuși.
Brand contentul făcut corect creează un context în care brandul poate fi inclus într-un mod cât mai natural și credibil. Acest tip de conținut spune povești relevante și credibile despre oameni sau situații cu care audiența se poate identifica și cu care poate rezona, nu despre obiecte. Este orientat în primul rând către nevoile și interesele audienței, nu pe produsele și serviciile brandului.
Prin astfel de asocieri pozitive și prin interacțiune activă, consumatorul se familiarizează cu brandul și capătă încredere în acesta. Iar încrederea consumatorilor, așa cum am văzut, este cel mai prețios bun al unui brand.