Site icon Branding Magazine

O interfață nouă pentru site-ul Goodreads, cadou aniversar de la High Contrast

Goodreads, site-ul ce reunește cei mai mulți cititori din lume, a împlinit 10 ani de existență. Cei de la High Contrast s-au gândit la un cadou la care se pricep ei cel mai bine: au creat pentru acesta o interfață nouă, mult mai prietenoasă și mai ușor de utilizat.

Dacă rolul Goodreads este acela de a-i ajuta pe cititori să parcurgă și să împărtășească acele cărți care le plac în mod deosebit, cel al High Contrast este de a-i ajuta pe utilizatori să se bucure de experiențele digitale cotidiene. De aceea, proiectul a constat în propunerea unui nou design vizual pentru aplicația favorită a cititorilor.

Proiectul reprezintă strict o propunere de refresh pe vizual, bazată pe experiența personală a echipei High Contrast cu aplicația. Goodreads nu i-a angajat (încă), motiv pentru care anumite elemente ale procesului creativ nu au fost urmate în redesign-ul site-ului: analiza unor date reale, insight-uri legate de comportamentul userilor, discuții cu clientul și ședinte de debriefing, focus grupuri cu utilizatori reali.

Compania brașoveană se ocupă de identitatea de brand în domeniul cărților din anul 2007, fie că este vorba de librării, magazine online, edituri și aplicații din acest domeniu.

Ceea ce și-a propus cu Goodreads a fost să schimbe ”fața” învechită și greoaie a aplicației cu un design clar și ușor de urmărit. Următoarea provocare a fost să creeze un design care să ofere o experiență socială, precum și una personală, fără să aglomereze interfața. Astfel, conținutul a fost structurat pe trei direcții principale:

O îmbunătățire importantă este noul meniu, care îi ajută pe utilizatori să acceseze toate secțiunile cu un singur click, fără să navigheze prin mai multe meniuri.

Cei de la High Contrast au conceput totul ca pe o rețea socială, iar pentru a-i încuraja pe utilizatori să exploreze, au acordat o mai mare importanță secțiunii de căutare.

Tot proiectul de visual redesign s-a bazat pe experiența personală a celor de la High Contrast cu această aplicație și s-a desfășurat pe parcursul a 72 ore de design, 3 ore pentru creative directions, 8 ore de account management și 4 ore de copywriting.

Mai multe detalii despre interfața-cadou pentru Goodreads și ideea din spatele acesteia le puteți vedea aici!

 

Exit mobile version