Site icon Branding Magazine

10 practici de UX de luat în considerare când dezvoltăm aplicații mobile

În prezent, aplicațiile mobile ocupă o mare parte din online, iar veniturile aduse de acestea au crescut considerabil în ultimii ani și continuă să crească. Se preconizează că până în anul 2020 se va ajunge la un venit de aproximativ 189 miliarde de dolari, la nivel global. Cu siguranță prezentul și viitorul sunt mobile, dar care sunt ingredientele necesare pentru a construi o aplicație mobilă utilă, relevantă și apreciată?

Designul de UX și de UI sunt elementele care fac diferența dintre o aplicație de succes și una cu mai puțin succes sau deloc. Succesul, în acest caz, se definește prin două direcții principale:

Totuși care este diferența dintre UX Design (User Experince Design) și UI Design (User Interface Design)? Pe scurt UX Design, conform wikipedia, este procesul de îmbunătățire a satisfacției clienților și a loialității prin îmbunătățirea modului de utilizare a produsului, iar UI Design se referă la partea vizuală a unui produs.

Următoarele 10 sfaturi de proiectare UX vin să ne ajute în a construi o experiență agreabilă pentru utilizatori.

#1: Profesionalism – lucrăm împreună cu designeri de UX

Cele mai reușite interfețe grafice sunt cele ușor utilizabile, iar o astfel de interfață poate fi realizată cu ajutorul unui specialist de UX. Așadar, înainte să începem să creăm designul, ar fi indicat să lucrăm mai întâi cu un UX designer. Acesta ne va ajuta să construim o experiență plăcută pentru utilizatori, urmând ca abia apoi UI designerul să vină să creeze designul vizual al aplicației și să aducă elemente wow menite să îl surprindă plăcut pe utilizator.

#2: Design simplu – o singură funcționalitate pe ecran

Exemplu: aplicația Calendar este o aplicație care evidențiază acestă abordare. Fiecare ecran are un scop principal.

Sursă imagine: thenextweb.com

#3: Focus pe conținut – păstrăm interfața cât mai invizibilă

#4: Spațiere – lăsăm componentele din interfața grafică să respire pentru o mai bună vizibilitate

#5: Accesibilitate – navigarea în aplicație trebuie să fie evidentă

Atunci când construim o aplicație, o etapă prioritară este reprezentată de navigare iar modul în care interacționăm cu ecranele și tranzițiile dintre ele trebuie să fie cât mai simplu și cât mai vizibil pentru utilizator. Pentru a obține o astfel de navigare trebuie să respectăm câteva principii:

Exemplu: Apple Photos

#6: Consistență – creăm experiențe asemănătoare indiferent de platformă

Exemplu: Apple Music

#7: Responsivitate – adaptăm designul la dimensiunea ecranului

Platformele mobile sunt fragmentate, adică există o multitudine de smartphone-uri și tablete și acestea la rândul lor au rezoluții, dimensiuni și configurații diferite. Din această cauză, trebuie să ne asigurăm că aplicația noastră va funcționa corect pe toate device-urile pe care ne propunem să o dezvoltăm.

Un studiu de cercetare realizat de Steven Hoober atestă faptul că 49% dintre oamenii care utilizează un smartphone, o fac folosind degetul mare. Mai jos găsim o imagine care aproximează zonele care pot fi accesate cu degetul mare:

#8: Rapiditate – minimizăm necesitatea de a tasta

Tastarea pe telefoanele mobile este un proces lent și generator de greșeli de scriere, de aceea este recomandat să minimizăm pe cât posibil această acțiune. Câteva practici care ne ajută să realizăm acest lucru sunt următoarele:

#9: Detalii care fac diferența

Fonturile și mărimea lor

Exemplu: Medium

Schemă de culori simplă

Sursă imagine: pinterest.

Exemplu: schemă de culori pentru nuanța mov

O altă tehnică pe care putem să o utilizăm ar fi să alegem o culoare de accent acompaniată de o paletă de culori neutre. Un bun exemplu ar fi culorile utilizate în material design (Material Design este un limbaj vizual, ce sintetizează principiile clasice ale design-ului de calitate cu inovația, tehnologia și știința).

Gesturi

Exemplu: gesturi ascunse

Sursă imagine: idownloadblog.com

Animații

Animațiile sunt cele care facilitează și înfrumusețează interacțiunile utilizatorului cu elementele de interfață grafică prin:

Sursă imagine: flipboard.com

Trebuie însă să avem grijă atunci când utilizăm animații deoarece nu trebuie să o facem doar de dragul de a anima, ci având în minte cât de utilă și practică este acea animație pentru utilizator.

#10: Testare – implicăm utilizatori reali pentru a evalua modul de utilizare al aplicației noastre

Concluzie

Așadar, atunci când ne decidem că dorim să dezvoltăm o aplicație mobilă, trebuie să ne asigurăm ca aceasta este utilă și intuitivă. Ideile enumerate anterior pot fi combinate și cu propriile idei, însă un lucru trebuie să reținem: designul și experiența generată de o aplicație nu sunt doar pentru designeri, sunt și pentru utilizatori, iar ei sunt publicul nostru țintă.

 

 

 

Exit mobile version