Site icon Branding Magazine

Cum stabilim în mod corect prețul unui logo?

Cu întrebarea asta credem că s-a confruntat fiecare designer, mult timp după ce și-a făcut debutul în industrie. Căci știm foarte bine, un logo nu e un prăjitor de pâine, pentru ca prețul să fie universal valabil, fix. Așa că următoarele concepte legate de valoare, client și timp vin să ne ajute în a defini mult mai ușor prețul unor servicii de design sau branding, fără a ne subaprecia munca și fără a considera că „am cerut prea mult”.

„Bună Alex, m-ar interesa și pe mine un logo pentru firma mea. Cu cât faci tu unul?” Cam așa începe orice conversație cu un potențial client și de cele mai multe ori, discuția se dezvoltă în două direcții:

Bine, dar și așa, cum stabilește Alex prețul într-un mod corect? În acest sens, Chris Do, CEO al agenției de branding Blind (a cărei clienți sunt nume precum Microsoft, Nike și Google), explică în detaliu care sunt greșelile pe care designerii (și nu numai) le fac adesea când stabilesc prețurile, sistemele de gândire nefolositoare care ne duc adesea în postura în care cerem prea puțin pentru serviciile oferite și metode de negociere demne de urmat.

Idei de notat:

Exit mobile version