Ce rol joacă optimizarea Off-Page SEO pentru afacerea ta online

Este foarte important să conștientizăm rolul SEO într-o afacere online. Dacă un site nu este bine clasat în primele rezultate de căutare, atunci vei pierde șansa de a atrage clienți targetați pe site și de a genera vânzări. În acest articol vom încerca să stabilim ce înseamnă optimizarea „Off-Page” a unei pagini web și cum ajută acest lucru la o mai bună clasare în motoarele de căutare.

Off-Page SEO se referă la tehnicile prin care atragi linkuri de calitate spre site-ul tău, cu scopul creșterii numărului de vizitatori, al îmbunătățirii poziției în Google și a creșterii autorității acestuia.

Ce înseamnă optimizarea Off-Page

Când vorbim de tehnici de SEO, acestea se împart în 3 mari secțiuni:

  • SEO Tehnic – prin care se rezolvă probleme de indexare a site-ului
  • SEO On Page – prin care optimizezi elementele de pe pagină: meta tags, subtitluri, conținut, imagini
  • SEO Off Page – prin care atragi linkuri cu autoritate pe site

Spre deosebire de optimizarea on page, în care te ocupi de elementele de pe site, optimizarea off page se referă la activitățile de SEO ce au loc în afara site-ului.

Cele mai importante activități off page sunt:

– link building
– social media marketing
– social bookmarking

Vom examina cu atenție fiecare activitate de mai sus, dar înainte de asta să vedem care sunt beneficiile optimizării off page.

Motoarele de căutare precum Google și Bing vor să ofere cele mai bune rezultate de căutare. De aceea, ele se uită la diverși factori, atât tehnici, on page, dar și off page. Optimizarea off page oferă un indicator bun despre cum vede un motor de căutare un site anume, pentru că vei atrage linkuri de calitate de pe site-uri cu autoritate. Un site ce atrage mai multe linkuri de calitate are șansa să fie mult mai bine clasat în rezultatele de căutare.

Care sunt principalele beneficii ale optimizării off-page?

1. Îmbunătățirea poziției în motoarele de căutare – site-ul tău va fi mult mai bine clasat în motoarele de căutare dacă va atrage linkuri de calitate de pe site-uri bine clasate și bine văzute de către Google.

2. Creșterea Page Rank-ului – acesta este un scor între 0 – 10 care indică importanța unei pagini în „ochii” Google.

3. Mai multă expunere – cu cât ai mai multe linkuri spre site-ul tău, cu atât mai multă expunere vei avea.

Tehnici de SEO Off-Page

1. Link building

Poate cea mai importantă tehnică de SEO Off-Page este cea de link building, prin care atragi linkuri externe spre site-ul tău, doar că acestea trebuie să fie de calitate. E important de subliniat faptul că nu toate linkurile sunt la fel. Google pune mai multă valoare pe linkurile de pe site-uri cu autoritate, spre deosebire de cele care vin de pe site-uri mici.

Iată mai jos câteva tehnici de link building de care te poți folosi pentru a atrage linkuri de calitate spre site:

a. semnături în profil – mulți oamenii comentează pe forumuri. Astfel poți introduce adresa site-ului tău în semnătura profilului și să atragi link spre site-ul tău.

b. directoare web de calitate – poți încerca să introduci site-ul tău în directoare web de calitate.

c. article sharing – utilizează agregatoare de PDF sau de articole pentru a share-ui un articol cu link spre site-ul tău.

d. guest posting – poți colabora cu diverși bloggeri, ziare online pentru a dezvolta articole cu link spre site-ul tău.

e. video sharing – poti să dezvolți videouri și să le dai share online pe diverse agregatoare și să introduci link spre site-ul tău în descrieri.

2. Social Media

Această tehnică face parte din SEO Off-Page, pentru că așa poți atrage linkuri spre site-ul tău de pe diverse rețele sociale.

3. Social Bookmarking

Această tehnică nu este foarte utilizată în România, pentru că mulți oameni de SEO preferă să se concentreze pe tehnica de link building. Dar să nu uităm că sunt diverse platforme sociale precum Reddit, Quora, Tumblr care îți permit să creezi conținut cu linkuri spre site-ul tău.

Partea de Off-Page SEO este importantă pentru că doar așa poți atrage linkuri de calitate spre site-ul tău și îi poți îmbunătăți poziția în Google, creând în același timp o expunere mai mare. Te invităm să pui în aplicare treptat tehnicile de mai sus și cu siguranță vei atrage linkuri spre site-ul tău.

Împarte pe social media

Flavius Noja

Flavius Noja este Marketing Manager la Star Marketing, o agenție prezentă pe piața timișoareană. El ajută afacerile mici să se dezvolte și să atragă clienți prin strategii sustenabile de marketing online.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.