”Move to Brașov” – sau cum se face recrutare în era digitală

Agenția digitală High Contrast a pornit la vânătoare de specialiști de marketing, designeri și developeri și a adus toate armele cu ea. Așa s-a născut campania de recrutare ”Move to Brașov”, care prezintă un avantaj important față de alte agenții din țară: locația.

Movetobrasov.com descrie o săptămână obișnuită, așa cum o văd cei de la High Contrast, inspirându-se din propriile activități și pasiuni: Poți să începi săptămâna cu o cafea în Piața Sfatului, să faci un grătar în curte după muncă, să iei micul dejun pe Tâmpa miercuri dimineață, sau să faci experimente culinare joi la prânz. Site-ul e un teaser al vieții de agenție în Brașov.

Cum a venit ideea

„Ideea a apărut anul trecut, când am început să targetăm și orașe precum Constanța, Ploiești, Târgu Mureș sau Craiova în anunțurile noastre de recrutare. Ne-am gândit apoi că Move to Brașov e mai mult decât un call to action și că îl putem transforma într-o campanie. A urmat un hackathon de weekend la Demisol.

Opt ore, două pizza și câteva cafele mai târziu, aveam textele, design-ul și site-ul de campanie aproape implementat. Nu a trecut de directorul nostru de creație, dar a fost fun și ne-a făcut să ne atașăm de proiect.

 

Am făcut o ședință de creație, am stabilit noile direcții și am lansat un site apreciat acum în comunitățile de design și Frontend.”, spun cei de la High Contrast. Scopul campaniei este de a scoate în evidență avantajele majore ale unui job în Brașov: timp, natură, peace of mind.

De ce oameni din alte orașe

Agenția are atât colaboratori, cât și clienți răspândiți în Europa, așa că distanța nu a fost niciodată o problemă, mai ales când vorbim de proiecte de digital. Se lucrează cu freelanceri din Iași, Cluj, Mureș, Constanța, București, locuri de unde vin oameni foarte buni pe branding sau web. Mulți dintre ei au recunoscut chiar că și-ar dori să se mute la un moment dat în Brașov, așa că acum li s-a prezentat un motiv în plus.

Reacțiile au venit imediat

Site-ul a fost lansat în aprilie 2018 și în două săptămâni a adunat peste 3500 de vizite, iar postarea de pe Facebook a avut un reach de peste 12.000 de utilizatori. Reacțiile au venit imediat, de la mesaje în Social Media la email-uri și CV-uri trimise prin formularul de contact de pe site. Au aplicat câteva sute de oameni, așa că va urma o perioadă de selecție, teste și întâlniri.

 

Recrutarea – o provocare continuă

Studenții de acum pleacă mâine în București, Cluj sau în afara țării. Programatorii se angajează încă din timpul facultății în corporate, fără să experimenteze un job într-o companie mică. Mai mult, puțini cunosc conceptul de agenție.

Cei de la High Contrast încercă să promoveze asta prin evenimentele pe care le țin la sediul lor (Noaptea agențiilor, Workshop-uri la Demisol), prezența la Universitatea Transilvania, campanii alternative de recrutare (Speed dating party), sau programe de Internship.

Împarte pe social media

Dana Mirea

Account Manager în cadrul Rainfall, cu experiență în mass-media, dar care învață în fiecare zi despre lumea perpetuum mobile a brandingului și marketingului.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.