De ce au nevoie business-urile de PR

La ce bun PR-ul? Dacă fiecăruia dintre noi i-a trecut prin cap măcar o dată să întrebe care este scopul acestuia într-un business, în articolul de față discutăm concret despre beneficiile lui pe termen mediu și lung, dincolo de imaginea publică creată.

O mulțime de manageri își pun această întrebare, în special dacă sunt într-o companie aflată la început sau în dezvoltare. Însă pe când e posibil ca un business să funcționeze fără PR sau cu foarte puține eforturi în acest domeniu, este foarte probabil ca acea companie să nu câștige destulă „tracțiune” în industrie sau pe piețele principale.

Practic, dacă PR-ul este managementul reputației, discutăm în cele ce urmează care sunt beneficiile pe care le aduce aceasta într-o companie, atât pe termen lung, cât și pe termen scurt. Să vedem, așadar, care sunt cele mai importante motive pentru care orice companie are nevoie de PR.

Generarea de lead-uri

Relațiile publice eficiente pot îmbunătăți semnificativ generarea de lead-uri în afacere. Spre exemplu, atunci când o companie apare în presă, ea este mult mai vizibilă potențialilor parteneri de afaceri sau clienților.

Atragerea de investitori

Se știe că a fi la locul potrivit în momentul potrivit poate fi extrem de important. La fel și pentru o companie, care poate atrage atenția investitorilor sau a firmelor de venture capital. Cu mesajul potrivit, PR-ul ajută în acest caz consolidarea unei imagini de business credibile și solvabile.

Recrutarea noilor talente

În multe cazuri, campaniile de PR nu numai că atrag noi clienți, dar pot aduce și noi angajați. Orice strategie de PR prin care compania se poziționează ca lider în domeniu va crește inevitabil dorința celor mai buni oameni din acest domeniu de a se alătura echipei. Astfel, cu ajutorul PR-ului, se poate cultiva o reputație de angajator extrem de căutat, care la rândul său poate să aducă cei mai buni oameni din industrie pentru a crește și dezvolta afacerea.

Retenția angajaților actuali

De cele mai multe ori, crearea unui renume în industrie, ori alte campanii și tactici legate de imaginea în industrie pot favoriza sentimentul de mândrie și apartenență într-o organizație, întărind dorința unora dintre angajați de a rămâne în companie.

Reducerea costurilor

Un alt avantaj al PR-ului este costul redus, în mod special atunci când este integrat cu alte tactici din zona de digital. Luând în calcul asocierea dintre media plătită (paid media – ex. advertorialele), cea deținută (owned media – ex. website) și cea gratuită (free media – ex. bloguri), se poate obține un impact mult mai mare la un cost mult mai mic decât în mod obișnuit, prin metode separate.

Claritate în transmiterea mesajului

O strategie bine gândită de relații publice aduce o mai mare claritate în ceea ce privește mesajele-cheie ale organizației și identitatea de brand a acesteia. Deși există o multitudine de canale prin care mesajele-cheie pot fi amplificate, cele mai bune agenții de PR dezvoltă mesaje care combină eforturile de PR cu cele de marketing sau branding.

Un management mai eficient

De cele mai multe ori, companiile decid ca relațiile cu publicul să fie realizate de echipa de marketing, însă acest lucru poate crea o dizolvare a rezultatelor din cele două zone. De aceea, externalizarea serviciilor de PR poate crește productivitatea și rezultatele echipelor care obișnuiau să preia această responsabilitate. În plus, odată cu externalizarea acestui serviciu, se pot gestiona mult mai ușor rezultatele aduse de eforturile de PR ale companiei.

Pe lângă aceste avantaje, rămâne ideea de creare a unei reputații solide în rândul publicurilor cu care compania interacționează – un lucru deloc de neglijat. Căci, de altfel, activitățile de marketing și vânzări sunt cu mult amplificate de existența unei „credibilități”, a unei imagini favorabile a companiei pe piață. Tu ce alte beneficii consideri că aduce PR-ul pentru o companie?

Împarte pe social media

Dalibor Vasiljevic

Este fondator și brand strategist la Rainfall, speaker și antreprenor. Cu o experiență de 13 ani în domeniu, Dalibor dezvoltă împreună cu echipa Rainfall mixuri complexe de PR, marketing, branding și digital, pentru a soluționa problemele clienților și pentru a dezvolta business-urile acestora.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.