Ce facem când „facem SEO”?

Ce este SEO, cu ce ne ajută el și ce facem concret atunci când zicem că „facem SEO”? Am decis să clarificăm aceste aspecte și să oferim mai departe câteva trucuri și sfaturi practice pentru un SEO reușit, și implicit o poziționare mai bună a website-urilor în motoarele de căutare.

SEO este acronimul de la Search Engine Optimization și se referă la procesul prin care aliniem elementele de pe site și din afara site-ului în concordanță cu cerințele motoarelor de căutare pentru a obține o poziție mai bună în rezultatele de căutare. Cu alte cuvinte, ce putem face ca site-ul nostru să apară în primele (sau în cele mai bune) poziții din Google, și astfel să atragem cât mai mulți oameni pe pagină.

SEO se împarte în 3 mari categorii – SEO „on-page”, SEO tehnic și SEO „off-page”. Dacă ar fi să ne gândim la SEO ca la o casă, atunci optimizarea tehnică ar fi fundația casei, optimizarea „off-page” ar fi grădina și optimizarea „on-page” ar fi casa în sine.

Deși întreg procesul de SEO poate părea greu de dezvoltat și de efectuat, cu puțină răbdare oricine poate învăța să pună în practică toate tehnicile și să dezvolte o strategie de SEO de succes. Să vedem așadar care sunt cele 3 mari arii ale unui proces de SEO și ce trebuie să luăm în calcul:

Optimizarea SEO tehnică

În această etapă ne concentrăm să remediem sau să eliminăm problemele tehnice de pe site cum ar fi viteza site-ului, fișierele necesare – robots.txt, sitemaps și problemele cu codarea. Este important să efectuăm încă de la începutul procesului de SEO această parte tehnică pentru a avea o „fundație” solidă pe care să construim tot ce urmează.

Optimizarea SEO „on-page”

În această parte a procesului de SEO ne concentrăm asupra elementelor de pe site, cum ar fi conținutul, titlurile, descrierile, imaginile, URL-urile și link-urile. Toate aceste elemente trebuie să fie centrate în jurul unui cuvânt-cheie sau au unei expresii.

Dar să luăm un exemplu – să ne imaginăm că Radu are un magazin local care vinde piese auto. Un cuvânt-cheie potrivit pentru site-ul său ar putea fi „piese auto” sau mult mai în detaliu, „magazin piese auto Timișoara”.

Ce trebuie să luăm în considerare atunci când facem SEO „on-page”:

Titlul paginii este recomandat să fie unic pentru fiecare pagină în parte, să aibă maxim 60 caractere și să conțină cuvântul-cheie la început. Un exemplu de acest fel ar putea fi: „Magazin de piese auto din Timișoara”.

Meta descrierile este indicat să fie unice pe fiecare pagină în parte, să aibă maxim 160 de caractere și să conțină cuvântul-cheie. În plus, acestea ar trebui să fie persuasive și să aibă un call-to-action. Un exemplu poate fi următorul: „Găsește o varietate de piese auto pentru mașina ta, la prețuri accesibile! Îți oferim produse de calitate și transport gratuit la orice livrare.”

Imaginile trebuie să conțină cuvântul-cheie în alt text, caption și descriere. De asemenea, ele ar trebui să contină cuvântul-cheie în numele fișierului – spre exemplu „magazin piese auto Timișoara” – și să aibă o dimensiune a fișierului cât mai mică. Toate acestea fac mai ușor de descoperit site-ul în motoarele de căutare care utilizează imagini și întăresc poziția în Google bazată pe termenii folosiți.

Conținutul e recomandat să fie unic și să ofere valoare pentru cei care intră pe site. În plus, el ar trebui să educe și să informeze, fiind concentrat (dar nu exclusiv) în jurul unei expresii cheie. Desigur, textul ar trebui să aibă mai mult de 600 de cuvinte, ceea ce e ușor de înțeles atunci când creăm conținut pentru un site.

Link-urile de pe pagină sunt și ele importante, căci ne pot ajuta la indexarea în motoarele de căutare. Cu cât folosim link-uri utile, atât din interiorul și exteriorul site-ului, cu atât demonstrăm că site-ul nostru este relevant și că are legături puternice cu alte site-uri, ceea ce ne aduce cu un pas în față ca SEO.

Optimizarea SEO „off-page”

După ce ne-am ocupat de optimizarea tehnică și cea „on-page”, următorul pas este să atragem link-uri către site-ul nostru. Altfel spus, după ce am construit casa, e momentul să ne ocupăm de grădină.

Astfel, trebuie să ținem cont că Google și motoarele de căutare vor ca site-ul nostru să atragă link-uri de calitate de pe site-uri bine clasate și bine văzute. Aici avem câteva tehnici de optimizare SEO „off-page” pe care le putem utiliza pentru a atrage link-uri de calitate ridicată către site:

Social Media

Un prim exemplu de SEO „off-page” pe care, instinctiv, toți cei care au un site îl fac este să folosească platformele sociale precum Twitter, Facebook, LinkedIn și (în special pentru indexarea foarte bună) Google+. Acest lucru ajută în căutările recurente ale site-ului.

Blogging

Prin crearea constantă de noi articole, ajutăm procesul de SEO să fie mai rapid și mai eficient. Desigur, blogul are menirea să educe publicul și nu doar să conțină articole pline de cuvinte-cheie, care nu prezintă totuși nicio utilitate.

Video sharing

Agregratoarele de video-uri precum Vimeo, Youtube, Dailymotion ne ajută de asemenea în procesul de SEO, prin referințele pe care le aduc și link-urile către site-ul nostru.

Image sharing

Pozele cu afacerea, echipa sau produsele noastre este recomandat să le urcăm pe platforme agregatoare de imagini precum Pinterest, Instagram, Imgur sau Flickr.

….

Puse în aplicare, toate aceste lucruri ne pot aduce o creștere substanțială în motoarele de căutare și ne pot oferi o plajă extinsă de vizitatori, lucruri de care site-ul va beneficia pe termen lung. Iar combinate cu alte strategii și practici de marketing online, SEO-ul se dovedește nu numai o practică isteață, ci absolut necesară pentru succesul business-ului online.

Împarte pe social media

Flavius Noja

Flavius Noja este Marketing Manager la Star Marketing, o agenție prezentă pe piața timișoareană. El ajută afacerile mici să se dezvolte și să atragă clienți prin strategii sustenabile de marketing online.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.