Sfaturi utile pentru un cont de Instagram de succes

În era conținutului vizual, Instagram-ul e o rețea din ce în ce mai relevantă, atât pentru utilizatori, cât și pentru business-uri. Însă, ca orice rețea socială, are particularitățile sale de care trebuie să ținem cont atunci când alegem să ne promovăm brandul. De aceea, am creat un ghid despre cum să postăm pe Instagram și să ne creștem vizibilitatea în această rețea.

Instagram-ul este una dintre platformele de social media construite în jurul comunităţii, care are la bază share-uirea de conţinut prin poze sau video-uri. Comparativ cu Facebook, abordarea este diferită, iar una dintre cele mai evidente este folosirea preponderentă a hashtag-urilor în locul conținutului clasic.

În ultima perioadă, în România numărul utilizatorilor a ajuns la peste 572 de mii de useri (septembrie 2017), iar acest lucru este un motiv în plus ca brandul nostru să fie prezent aici.

Lansat în 2010, Instagram părea la început mai mult o platformă unde tinerii îşi încărcau pozele editate cu ajutorul filtrelor care mai de care mai fanteziste şi mai colorate. Odată cu trecerea timpului, Instagram ajunge în 2017 la aproape 800 de milioane de utilizatori şi 500 de milioane de conturi în întreaga lume, active în fiecare zi. În plus, peste 80% dintre acestea urmăresc cel puţin un brand.

Dacă încă nu ai un cont de Instagram pentru businessul tău, atunci este timpul să îţi faci unul şi asta cât de repede! Dacă ai deja un cont, uite câteva sfaturi:

Pasul 1: Optimizarea

Începem prin a optimiza biografia. Este primul lucru cu care utilizatorii vor lua contact. Este absolut esenţial ca aceasta să fie completă şi atrăgătoare, fapt pentru care trebuie să ţinem cont de câteva lucruri:

  • Mai întâi ne asigurăm că numele brandului cu care ne înscriem pe Instagram este cel pe care oamenii îl cunosc, evităm folosirea de sufixe, prefixe ori nume derivate care ar putea să inducă în eroare potenţialii clienți.
  • În continuare, adăugăm câteva atribute relevante, pe care am vrea să le cunoască oamenii despre brand-ul nostru și folosim cât mai multe cuvinte-cheie ce definesc chintesenţa acestuia.
  • Să nu uităm de contact! Website-ul şi e-mailul trebuie să fie integrate în biografie, pentru a ajuta oamenii să ne găsească mai ușor.
  • Spunem multe cu mai puțin! Integrăm emoji. Nu e nevoie să scriem un roman pentru a transmite ce vrem să comunicăm despre brand. Avem zeci de emoji care ne ajută să exprimăm toate acestea mult mai uşor.
  • Ultimul dar nu cel din urmă, adăugarea unui call-to-action.

Pasul 2: Crearea conținutului

Dacă suntem la început de drum şi nu avem o strategie bine pusă la punct, în general tentaţia este să postăm cât mai mult, să generăm cât mai mult conţinut pentru a atrage cât mai mulţi urmăritori, însă de cele mai multe ori calitatea este neglijată.

Până acum nu există o reţetă „standard” pentru a atrage followeri, dar putem lua în considerare anumite reguli care vor genera beneficii, precum:

Privirea de ansamblu, sau mix-ul de conţinut – ne plac lucrurile care au o continuitate şi un fir logic, iar în aceeași manieră trebuie să fie construit şi profilul nostru. Acest lucru înseamnă că este important ca ceea ce postăm să aibă o logică. Astfel, dacă alegem să postăm conţinut foarte colorat, sau conţinut mai mult alb – negru, atunci e bine să menţinem una dintre direcţii.

De preferat, pentru a nu apărea discrepanţe, ar trebui să evităm schimbările bruşte și să folosim maxim 2-3 filtre prestabilite. De luat în vedere este regula lui “3”, ultimele 3 postări trebuie să aibă legătură cu viitoarea postare.

Surse de inspiraţie – cu toţii avem momente în care nu ştim ce să postăm, ceea ce este absolut normal. Sursele de inspiraţie ne ajută să creăm ceva nou şi să vedem lucrurile într-o altă viziune. A te inspira nu înseamnă a copia! Deşi găsim idei care ne plac, trebuie să ne păstrăm originalitatea şi stilul personal.

“Educăm” follower-ii şi învăţăm de la ei – puţină analiză nu strică niciodată, aşa că hai să analizăm! Şi când spun asta, nu înseamnă neapărat să folosim tool-uri dedicate şi să facem analize complexe. Pentru început este îndeajuns să observăm la ce tip de conţinut reacţionează cel mai bine audienţa, printr-un simplu scroll asupra postărilor deja existente, pentru a stabili ce fel de conţinut apreciază aceştia.

Postând la anumite intervale stabilite, follower-ii vor şti când suntem activi. Un calendar de postări este util, mai ales dacă avem deja conţinutul pe care vrem să îl distribuim.

Instagram rămâne Instagram – ştim că o poză sau un video poate fi postat pe diferite platforme, nu negăm acest lucru, dar nu orice tip de conţinut este potrivit pentru Instagram. Aşa că, dacă am încărcat o poză pe Facebook, care este draguţă şi foarte apreciată, nu trebuie să ne grăbim sa îi dăm share pe profilul de Instagram.

Prioritar este să ne asigurăm că aceasta se potriveşte cu activitatea şi istoricul postărilor anterioare. La fel de bine, o imagine distribuită pe Instagram nu e neapărat protrivită pentru Facebook, căci în final, cele două platforme sunt foarte diferite ca scop și conținut.

Interacționăm și suntem activi – să fim activi nu înseamnă doar să generăm conţinut şi atât! Apreciem, comentăm și urmărim activitatea altor conturi. Astfel, o să fim mult mai uşor de găsit atunci când cineva ne caută, și ne ajută ca pe termen lung să creștem comunitatea celor care ne urmăresc.

Răbdare – dacă tocmai am postat şi nu obţinem nicio apreciere în următoarele minute sau chiar ore, acest lucru nu denotă un conţinut de proastă calitate. Aprecierile şi reacţiile vin şi în timp.

Pasul 3: Folosirea hashtag-urilor

Rolul acestor hashtag-uri este de a grupa toate căutările/mesajele despre un anumit subiect sub umbrela aceluiași cuvânt-cheie. Cu ajutorul hashtag-urilor putem fi mult mai uşor de găsit în căutările celor care sunt interesaţi direct de subiectul pe care îl propunem.

Prin folosirea acestora se pot construi comunităţi, se poate creşte interacțiunea, numărul de like-uri şi followeri. Deşi Instagram permite folosirea a până la 30 de hashtag-uri într-o postare, un studiu recent arată că numărul optim de hashtag-uri folosite per postare este de 7, iar tot ce depăşeşte acest număr devine spam.

Cum ştim ce hashtag-uri să folosim? Există platforme special dezvoltate în acest sens, care ajută la alegerea celor mai relevante şi potrivite hashtag-uri pentru afacerea gestionată, sau, de ce nu, chiar şi pentru propriul profil: TagBlender, #HASHTAGS FOR LIKES, RiteTag.

Pasul 4: Stories și conținutul care expiră

Da, chiar şi conţinutul expiră! Instagram a lansat în anul 2016 Instagram Stories, o nouă funcţie care încurajează să creăm cât mai mult conţinut. Altfel spus, ne este permis să distribuim oricâte poze sau video-uri ne dorim, fără ca acestea să apară în feed-ul nostru. În plus, conţinutul poate fi personalizat cu ajutorul instrumentelor de text şi desen puse de Instagram la dispoziţie. Durata de viaţă este limitată, de doar 24 de ore.

Fie că alegem o poză sau un video (max. 15 sec), putem opta să integrăm un link către site-ul nostru. Rezultatul se traduce în creşterea traficului şi atragerea de noi vizitatori. De asemenea, expunerea brandului ca urmare a poziţionării în partea superioară a platformei, ne asigură o mai mare interacțiune cu publicul nostru.

Stories ne ajută și atunci când vrem să creăm promoții și oferte de scurtă durată, pe care publicul nostru să le acceseze. Indiferent de obiectivul nostru în momentul în care folosim Instagram Stories, acesta vă genera beneficii pentru brand, dacă este folosit aşa cum trebuie.

***

Este clar că tot ce funcționează pe Facebook sau alt canal nu poate fi folosit și în cazul contului de Instagram și invers. Dacă reușim să luăm în considerare anumite elemente despre cum, când și ce să postăm, însoțite de o strategie clară, deja avem un mare avantaj. Însă cel mai important e să testăm și să vedem ce este potrivit pentru propriul nostru brand.

Împarte pe social media

Ștefan Marin

Pasionat de social media, marketing şi comunicare, Ştefan este Social Media Responsible în cadrul Lugera & Makler România. Dezvoltă şi implementează strategii de social media şi comunicare împreună cu echipa.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.

One thought on “Sfaturi utile pentru un cont de Instagram de succes