Fiecare domeniu are scurtăturile și ustensilele sale. Graphic designerii folosesc InDesign sau Photoshop, arhitecții au ArchiCad, iar contabilii utilizează Ciel. Tot la fel, comunicarea de business are câteva aplicații sau ustensile care pot aduce valoare adăugată și un timp mai scăzut de lucru pentru cei care le utilizează.
De la social media sau branding, la marketing și scriere de conținut, domeniile acestea au fiecare „scurtăturile” lor, pe care specialiștii le folosesc și rar le divulgă. Însă noi le-am adunat într-o listă pe care oricine o poate folosi la nevoie pentru o comunicare de business eficientă. Să vedem, așadar, care sunt cele mai importante aplicații pe care merită să le știi și să le folosești pentru a crește notorietatea unui business.
PR și social media
Buffer și Hootsuite – cele două platforme sunt cele mai utilizate și mai recomandate platforme de gestionare a conturilor de social media. Practic, Buffer ori Hootsuite permit integrarea tuturor canalelor de care un brand dispune, de la Facebook, Twitter și Instagram, și oferă opțiuni ca programarea postărilor, crearea unor strategii, crearea conținutului de la A la Z și analiza detaliată a conturilor gestionate. Toate aceste, desigur, într-un singur loc.
Fanpage Karma – această aplicație este utilă atât pentru verificarea calității postărilor din social media, cât și pentru „spionarea” activității competitorilor.
Verifică sursa – pentru cei care vor să fie siguri că anumite informații nu provin de pe site-uri obscure, Verifică sursa este un instrument util și rapid.
Sniply – această mică aplicație permite crearea unor butoane adiționale de Call-to-Action, care măresc rata de răspuns la un articol, o postare, un video etc.
Charlie App – întâlnirea unei noi persoane (fie în context de business sau personal), poate fi o experiență mai puțin plăcută atunci când nu știi nimic despre aceasta. Charlie App oferă mini-rapoarte bazate pe activitatea online oricărei persoane, pentru a face orice primă conversație să fie floare la ureche.
Content writing
Google Trends – este un instrument util atât în crearea de articole, cât și crearea de strategii social media, pentru că permite studierea tendințelor online. Imperativ pentru cei care doresc să știe cele mai noi tendințe și cum se pot adapta lor.
BuzzSumo – este un motor de căutare specific pentru conținut, care, similar cu Google Trends, permite vizualizarea celor mai consumate articole online. În acest fel, se pot crea articole care au priză la public și care sunt des căutate în motoarele de căutare.
Hemingway App – pentru cei care scriu în limba engeză, Hemingway App permite corectarea textelor pentru a le face mai ușor de citit și mai atrăgătoare. Este unul dintre cele mai bune instrumente de acest fel și probabil cel mai folosit pentru scrierile creative.
Moz – permite gestionarea tuturor operațiunilor de SEO, de la backlinks, la căutare după cuvinte-cheie, toate pentru un conținut performant, care atrage oamenii pe site.
Branding
Personapp – această aplicație permite crearea rapidă și eficientă de profiluri personalizate pentru fiecare tip de grup-țintă. Este utilă în orice stadiu al comunicării, în care trebuie definit publicul țintă.
TMView – e cel mai important și necesar tool de verificare a numelui în cazul noilor produse sau branduri. Practic, înainte de a alege un nume potrivit, e nevoie să fie verificat aici.
ROTLD– în cazul stabilirii unui domeniu nou, e locul unde se poate verifica disponibilitatea lui și chiar și cumpărarea lui.
Marketing
Typeform și SurveyMonkey – sunt două instrumente pentru crearea de formulare online, recunoscute pentru ușurința cu care colectează datele dar și pentru informațiile pe care le oferă despre acestea.
MailChimp – pentru email marketing, un instrument extrem de prietenos și simplu de folosit este Mailchimp. El permite automatizarea mailurilor și crearea rapidă de campanii de email marketing, fără a fi nevoie de un specialist.
Pentru mai multe idei și informații utile din diverse domenii, te invităm să îți pui în bookmark și pagina noastră de resurse.