4 motive pentru care e important să fii prezent în social media

Este greu de crezut că încă există companii care nu apreciază puterea pe care o are marketingul digital și social media în zilele noastre. Care sunt efectele pozitive ale unei activități de social media, aflăm în cele ce urmează!

Este un scenariu cunoscut ca o firmă nouă să își dorească recunoaștere și creșterea vânzărilor, fără să investească timpul sau banii necesari pentru o activitate eficientă de social media. În timp ce există numeroase avantaje în a avea o activitate de succes în social media, a nu avea una poate cu adevărat să dăuneze afacerii tale.

4 motive pentru care lipsa unei strategii de social media iti poate afecta afacereaUrmătoarele patru idei vin să demonstreze faptul că social media a devenit o parte indispensabilă din activitatea curentă de promovare și comunicare pentru o companie:

Social Media este cel mai profitabil mod prin care poți să targetezi potențialii clienți online

În plus, una dintre cele mai mari rețele sociale, Facebook-ul, oferă publicitate la prețuri extrem de accesibile față de alte metode online de promovare.

Parametri de targetare pe care campaniile de promovare prin social media îi oferă sunt atât de detaliați, încât poți să ajungi chiar la cele mai nișate audiențe. Dacă nu plătești pentru o strategie de social media, probabil deja plătești mult prea mult pentru campaniile tale actuale de promovare.

Consumatorii se așteaptă să aibă acces la branduri

Știai că o persoană se uită în medie de 150 de ori la telefon și își verifică Facebook-ul de aproximativ 14 ori pe zi?

De când consumatorii de produse digitale sunt în permanență conectați, aceștia se așteaptă ca brandurile cu care fac afaceri să fie accesibile. Prin faptul că nu ai o strategie de social media, acești consumatori au acces mai redus la brandul tău și de aceea este mai puțin probabil să facă afaceri cu tine.

Un procent estimativ de 67% recurg la site-uri de social media pentru probleme ce țin de servicii cu clienții. Mai mult, 33% din consumatori preferă să apeleze la rețelele sociale în loc să contacteze prin telefon compania în cazul situațiilor de acest gen.

Cu aceste așteptări referitoare la accesibilitate și disponibilitate de răspuns, a nu avea o strategie social media îți poate afecta clientela și veniturile.

Social Media este benefic pentru SEO

În ultimii ani, s-a observat o schimbare radicală în ceea ce privește optimizarea unui website pentru motoarele de căutare.

În trecut, specialiștii în marketing se chinuiau să construiască link-uri intuitive și să insereze cuvinte cheie oriunde era posibil. Astăzi, conținutul este esențial când vine vorba de clasarea în primele poziții ale unei căutări. Și cum descoperă și consumă oamenii conținurile de pe bloguri? Prin social media.

Distribuirea conținutului printr-o strategie solidă de social media te ajută să atragi mai multe vizite pe website, provoacă reacții și dă dovadă de autoritate – toți acești factori fiind corelați cu o mai bună poziționare în căutări.

Chiar și profilele de social media sunt poziționate în motoarele de căutare, așa că dacă nu ai setat profilele, pierzi din start teren cu brandul tău pentru anumite căutări.

Pe scurt, lipsa unei strategii de social media este un punct slab pentru optimizarea site-ului tău pentru motoarele de căutare.

Retenția consumatorilor

Instrumentul de inbound marketing care dă cel mai bun rezultat în ceea ce privește retenția clienților este emailul. Al doilea este social media.

Cu o strategie de social media eficientă, poți să influențezi repetarea acțiunilor pozitive ce țin de business-ul tău prin servicii de înaltă calitate, analiza laturii emoționale a consumatorilor și promovarea către segmente specifice din baza ta de date.

Fără o strategie de social media, este probabil să treci cu vederea niște tactici cheie care să te ajute să îți menții clienții implicați, fericiți și dispuși să facă în continuare afaceri cu tine.

Acestea sunt 4 motive întemeiate care îți spun de ce lipsa unei strategii de social media poate dăuna afacerii tale. Cu toate că social media marketingul este un proces care necesită mult timp și practică pentru a fi făcut așa cum trebuie, este un element care aduce valoare business-ului pe termen lung.

 

Împarte pe social media

Dalibor Vasiljevic

Este fondator și brand strategist la Rainfall, speaker și antreprenor. Cu o experiență de 13 ani în domeniu, Dalibor dezvoltă împreună cu echipa Rainfall mixuri complexe de PR, marketing, branding și digital, pentru a soluționa problemele clienților și pentru a dezvolta business-urile acestora.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.