Marketingul este un domeniu atât de complex, încât adesea nu știm de unde să-l „apucăm” sau ce informații să „consumăm” din acesta. De aceea, am pregătit cele mai relevante 5 TED talk-uri pe teme de marketing, care aduc în prim-plan idei ce ne pot ajuta în munca de zi cu zi, fie că suntem antreprenori sau oameni din industria creativă.
De la Seth Godin la Malcolm Gladwell, o serie de specialiști în științe sociale, marketing și branding au împărtășit de-a lungul timpului cunoștințele lor cu publicul prezent la conferințele TED. Am adunat aici cinci dintre cele mai interesante și inovatoare discuții, pentru toți cei care doresc să se inspire și să învețe din experiența lor.
Seth Godin – Cum facem ideile să se răspândească
Într-o lume cu foarte multe opțiuni de produs și foarte puțin timp liber, alegem să ignorăm lucrurile banale și să ne îndreptăm atenția spre cele bizare. Seth Godin vorbește deschis despre cum produsele ciudate au mai mare succes decât cele obișnuite, indiferent de utilitatea lor, de preț sau calitate.
Dan Cobley – Ce ne învață fizica despre marketing
La prima vedere, fizica și marketingul nu au multe în comun, însă Dan Cobley este pasionat de ambele. Într-un speech pentru TED, el dovedește cum principii precum cea de-a doua lege a lui Newton sau principiul lui Heisenberg sunt practic similare cu teoriile fundamentale ale marketingului.
Malcolm Gladwell – Despre decizii, fericire și sosul de spaghette
Autorul cunoscutei cărți „The Tipping Point”, Malcolm Gladwell, intră în industria alimentară în căutarea sosului perfect de spaghete, a rețetei perfecte pentru Cola Diet sau a muștarului – și aduce un argument cu privire la natura alegerii și a fericirii.
Gladwell consideră că un pas de importanță critică în înțelegerea propriilor dorințe și gusturi e să ne dăm seama că nu putem explica întotdeauna ce ne dorim cu adevărat.
Josh Miles – Despre paradoxul experienței de brand
Josh Miles explică în acest TED Talk despre cum brandurile pot fi percepute ca mediocre, chiar și dacă oferă servicii ori produse de nota zece. Explicația lui Miles este că, pe lângă produsul fizic sau serviciul oferit, brandurile au nevoie de o poziționare corectă, un limbaj potrivit consumatorilor lor și o experiență ca la carte, pentru ca acea notă de 10 să fie reflectată pe termen lung și în mintea oamenilor.
John Gerzema – Consumatorii de după criză
John Gerzema identifică patru schimbări culturale majore care s-au întâmplat după criza financiară și cum au afectat acestea modul în care cumpărăm și consumăm lucruri. Printre acestea se numără orientarea spre produse sau servicii de durată, dar și înclinarea spre a cumpăra de la companii care empatizează și își respectă clienții.
Cu teme de la cum facem o idee să se răspândească, până la modul în care putem înțelege clienții și a le oferi produse ori servicii pe măsură, conferințele TED sunt o resursă bună din care putem să ne inspirăm și să ne educăm în ce privește marketingul sau brandingul.
Însă TED este doar una dintr-o varietate de astfel de resurse, pe care le-am adunat aici, pentru toți cei care își doresc să se informeze și să învețe cât mai mult din domenii precum branding, marketing, publicitate, development, design sau antreprenoriat.
Notă: Dacă dorești să vezi video-urile de mai sus cu subtitrare în limba română, poți seta acest lucru din partea dreaptă jos a video-ului, pe iconița cu mesaj – selectând More languages și apoi limba română.