8 ingrediente importante pentru a crea proiecte de logo design de succes

În spatele unui logo se află de cele mai multe ori zeci de ore de muncă, iterații și un bagaj mare de cunoștințe tehnice. Care sunt pașii prin care trece un logo de la stadiul de idee la faza finală, gata de folosit pe toate materialele companiei și ce este absolut necesar să se ia în vedere într-un proiect de acest fel, descoperim în următoarele rânduri.

Brief-ul inițial

Totul pornește de aici. Cu cât mai multe informații oferi, cu atât mai multe detalii va fi designer-ul capabil să implementeze. Aceste lucruri sunt obligatorii pentru o estimare precisă și o cronologie a etapelor. Câteva din întrebările esențiale sună cam așa:

  • Care sunt obiectivele tale și de ce?
  • Ce produse sau servicii oferă afacerea ta?
  • Care este audiența pe care o vizezi și cum ar trebui să arate clientul ideal pentru tine?
  • Care este concurența ta și cu ce te diferențiezi față de aceasta?
  • Care este ideea din spatele numelui afacerii tale?

Documentația / Research

De obicei, e nevoie între 3 și 5 zile pentru un proiect standard de logo design. Acesta va fi fundația pentru următorii pași din evoluția afacerii tale. Un brand designer va încerca să adune cât de multe informații poate despre compania ta, despre concurență, piață etc. Obiectivul principal este să poți extrage cuvintele cheie cât mai specifice, din care să iasă în evidență un mesaj principal, cu care să vii în fața audienței.

Brainstorming

Brainstormingul este elementul esențial pentru orice proiect. De asemenea, la fel de importantă este căutarea inspirației atât în mediul offline (cărți, literatură), cât și online (pe site-uri de inspirație pentru identități vizuale).

Schițarea

Vorbim aici despre vechii prieteni – creionul și hârtia. În următoarele două zile, cele mai bune idei alese vor fi schițate întâi de mână. Bineînțeles că se poate lucra și pe gadget-uri moderne dar uneori nimic nu se compară cu sentimentul de a creiona o idee pe hârtie.

Randarea

Sau altfel spus, munca propriu-zisă. În următoarele două zile, partenerul de încredere al multor brand designeri este Adobe Illustrator, cu un singur scop – acela de a duce la stadiul de perfecțiune identitatea afacerii tale.

Prezentarea

Ultima zi din proiect este dedicată micilor ajustări. Acestea pot fi prezentate sub formă de imagine (png/jpg) sau video, pentru o mai bună înțelegere din partea clientului a ideii din spatele proiectului.

Revizuirea

Această etapă este rezervată discuțiilor și implementării ajustărilor venite din partea clientului, dacă se decide de comun acord a fi necesare. Cu toate că numărul revizuirilor nu este bătut în cuie, se consideră că tot ce depășește 3 modificări indică o direcție greșită de la bun început, iar strategia trebuie regândită – sărmanul Adobe Illustrator nu este capabil să îmbunătățească asta cu siguranță 🙂

Livrarea

Uraaa! Avem un câștigător! În această etapă se pregătesc fișierele în formatele de care ai nevoie (.ai, .eps, .pdf, .jpg, .png, .psd – oricare ar fi) În funcție de mărimea și bugetul aferent proiectului, pachetul fișierelor finale poate conține un document cu specificațiile logo-ului (utilizare, culori și fonturi), un ghid de stil (style guide) sau un material mai complex, numit manual de brand.

 

Împarte pe social media

Dalibor Vasiljevic

Este fondator și brand strategist la Rainfall, speaker și antreprenor. Cu o experiență de 13 ani în domeniu, Dalibor dezvoltă împreună cu echipa Rainfall mixuri complexe de PR, marketing, branding și digital, pentru a soluționa problemele clienților și pentru a dezvolta business-urile acestora.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.