Cum alegem cele mai eficiente canale de social media

Pentru profesioniști, alegerea canalelor de social media devine o a doua natură sau un instinct, însă pentru oricine altcineva, acest lucru poate părea extrem de dificil. Pentru a evita crearea unor conturi care nu ajută un business ori care consumă mult timp și nu aduc niciun ROI, dezbatem întrebările vitale pe care un social media manager le pune de obicei atunci când stabilește canalele de social media, ca parte inițială dintr-o amplă strategie online.

Twitter? Facebook? Sau poate Snapchat? Care dintre canalele acestea ar trebui folosite de către un business pentru a se promova și de ce? Aflăm răspunsurile la toate aceste întrebări în cele ce urmează.

De ce facem social media?

Înainte de toate, cel mai important este să aflăm pentru ce facem social media. Este pentru notorietate? Ori vrem să atragem cât mai multe lead-uri? În funcție de obiectivele noastre, putem să ne dăm seama care dintre canale ne vor ajuta la îndeplinirea acestor obiective, și care vor fi secundare sau chiar reduntante comunicării.

Spre exemplu, Facebook este cea mai mare rețea însă și cel mai bun canal de promovare, pentru că oferă un ROI mare, raportat la banii investiți, pe când LinkedIn poate ajuta în atragerea unor noi clienți în cazul B2B.

Unde este audiența?

După cum ne putem da seama, nu e de niciun folos să promovăm produse destinate bătrânilor pe o platformă precum Instagram. Publicul țintă nu folosește această platformă și ar fi o pierdere de energie, timp și bani să folosim acest canal pentru un astfel de public. Însă dacă, spre exemplu, compania noastră vinde biciclete handmade, Instagram, prin puterea vizualului poate să ne ajute în crearea unei comunități în jurul brandului nostru.

Cel mai relevant în acest caz este să găsim date demografice despre publicul nostru țintă și să descoperim unde își petrece el majoritatea timpului.

Unde sunt competitorii?

Unul dintre indiciile prin care mai putem descoperi ce platformă merită folosită este să studiem competiția. Un engagement mare al competiției pe anumite platforme poate fi un indicator care merită luat în considerare. Cel puțin, poate indica faptul că publicul nostru țintă își petrece timpul pe acea platformă.

Câte canale pot fi gestionate?

Un lucru pe care specialiștii în social media îl știu este că nu poți gestiona un cont pentru toate platformele online. Ori este un consum mare de timp, ori este inutil din punct de vedere al obiectivelor sau al audienței.

De aceea, social media managerii preferă să aleagă între 3 și 5 platforme pe care să comunice frecvent și la un nivel calitativ înalt, creând comunități în jurul acelui brand. Foarte pragmatic, această întrebare se referă la cât timp și efort este o persoană dispusă să aloce săptămânal pentru gestionarea tuturor conturilor de social media.

Să fie 2 sau 10? Cu cât răspunsul e mai aproape de adevăr, cu atât se pot stabili strategii aplicabile și de succes, chiar dacă asta înseamnă renunțarea la unul sau două canale în defavoarea altora. În acest caz, mai puține pot fi de multe ori mai avantajoase.

O concluzie ar fi că indiferent de numărul de platforme pe care un brand este prezent, ceea ce contează este relevanța postărilor, frecvența lor, obiectivele brandului aliniate în conformitate cu „personalitatea” platformei dar și găsirea acelui public țintă care să interacționeze cu aceste mesaje.

 

Împarte pe social media

Dalibor Vasiljevic

Este fondator și brand strategist la Rainfall, speaker și antreprenor. Cu o experiență de 13 ani în domeniu, Dalibor dezvoltă împreună cu echipa Rainfall mixuri complexe de PR, marketing, branding și digital, pentru a soluționa problemele clienților și pentru a dezvolta business-urile acestora.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.