Cum putem folosi dovezile sociale în online

Atunci când navigăm în online suntem sceptici. Și pe bună dreptate. Lumea online este plină de promisiuni mari, care de cele mai multe ori nu sunt respectate. Cum facem să creștem încrederea oamenilor din online în afacerea și în site-ul nostru?

La ce ne uităm atunci când vrem să cumpărăm un serviciu online? La recenzii, păreri ale altor clienți care au cumpărat ca și noi. Astfel, căutăm dovezi sociale pentru a afla dacă produsul ori serviciul este de calitate. În același fel și noi putem utiliza dovada socială în afacerea noastră și pe site. Iată mai jos 8 metode prin care putem utiliza dovada socială pe site!

Studii de caz

Este cea mai puternică dovadă socială pe care o putem utiliza pe site. De ce? Pentru că spune o poveste reală. Prin studii de caz arătăm cum a ajutat produsul nostru alți clienți. Astfel, clientul poate afla:

– cum îl ajută să aibă o viață mai bună folosind produsul respectiv
– cum îl ajută să treacă peste probleme
– cum se utilizează produsul

Are nevoie studiul nostru de caz de astfel de elemente? Da, pentru că arată exact beneficiile produsului. Putem afișa studiile de caz pe homepage, pe pagina de produs sau singulare, pe o pagină diferită.

Testimoniale de la clienți

Este ușor în zilele noastre să facem rost de testimoniale de la clienți. Pur și simplu le cerem oamenilor care au cumpărat de la noi să scrie un testimonial. Spre deosebire de studiile de caz, nu e recomandabil să avem o pagină doar cu testimoniale. Iată câteva idei pentru a afișa testimonialele pe site-ul web:

– lângă contact form
– lângă un call-to-action
– lângă formularul de comandă
– pe landing page
– pe pagina de produs

Puterea numerelor

O mulțime de site-uri web afișează butoanele de Facebook, Twitter și alte rețele de socializare în care este arătat numărul de like-uri ale postării. Instinctiv, fiecare dintre noi ne dorim să citim un articol care este share-uit sau plăcut de multă lume, ceea ce ne dovedește într-un fel sau altul că și alte persoane au fost plăcut impresionate de el. Așa funcționăm, iar butoanele de share pe social media, au acest rol – de a arăta „puterea” comunității.

Iată cum să utilizăm această tehnică pe site-urile noastre:

– arătăm numărul de clienți fericiți
– arătăm numărul de produse vândute
– arătăm numărul de fani

Endorsment de la influenceri

Influencerii sunt oameni care au autoritate și expertiză în nișa respectivă. Toată lumea știe despre ei, îi place și are încredere în ceea ce spun. Să ne imaginăm că primim un endorsment de la cel mai tare expert din nișa noastră. Asta poate duce rapid la creșterea numărului de clienți.

Cum să cerem endorsment de la un influencer? Cel mai simplu, luăm legătura cu el și fie îi cerem asta (în cele mai multe cazuri va fi contra cost), fie putem să îi trimitem produsele noastre, ca prim contact cu brandul nostru – adesea, endorserii vor aprecia gestul și vor scrie sau vor vorbi despre el comunității.

Semnale de încredere

Icoanele de încredere ajută clienții să se simtă în siguranță când lucrează cu noi. Certificările au același efect. Aceste elemente certifică faptul că suntem profesioniști, suntem de încredere și că nu există riscuri în colaborarea clienților cu brandul.

Cum putem utiliza aceste icoane de încredere pe site:

– Certificate SSL
– Privacy Badges
– Garanții clare

Recenzii ale clienților

De cele mai multe ori, când facem o achiziție în online, citim recenziile oamenilor care au cumpărat produsul sau serviciul respectiv, pentru a ne asigura că ceea ce este descris pe site, este conform cu realitatea sau cu așteptările noastre.

De aceea, părerile clienților sunt adesea citite de posibili noi cumpărători, iar site-urile e-commerce folosesc această dovadă socială pentru a crește încrederea în produsele lor și adesea, pentru a crea o comunitate în jurul produsului.

Dovezile sociale adaugă, așadar, substanță eforturilor de marketing în online, făcând site-urile mai credibile și mai orientate către nevoile sociale, psihologice sau economice ale celor care interacționează cu brandul. Tu ce dovezi ai adăuga listei de mai sus?

Împarte pe social media

Flavius Noja

Flavius Noja este Marketing Manager la Star Marketing, o agenție prezentă pe piața timișoareană. El ajută afacerile mici să se dezvolte și să atragă clienți prin strategii sustenabile de marketing online.

Comentarii. Intră în dezbatere

Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.