Categorie: Leadership

Strategii și sfaturi aplicabile din zona managementului și leadershipului.

De ce avem nevoie de unlearning

Trăim zi de zi într-o societate în care educația și continua dezvoltare nu sunt doar de dorit, ci par a veni odată cu fișa postului. Însă în aceeași măsură, dezvățarea sau unlearning-ul este important în această dezvoltare a noastră. Vorbim în continuare despre ce rol are unlearning-ul și cum îl putem stimula în viața noastră și în mediile de business, pentru a ne crește valoarea și a aduce tot mai multe beneficii mentale și materiale.

E clar, în business și în orice mediu de muncă, există o constantă – schimbarea. Care schimbare, am aflat cu toții că o putem conduce sau folosi în avantajul nostru cu ajutorul educației.

Citește mai multe...

Cum un simplu tort ne poate învăța 5 lecții de vânzare

Zi de zi, cumpărăm și consumăm diferite produse și servicii, iar asta ne pune în situația de a observa atât lucruri bune, cât și mai puțin bune legate de vânzare. Ce lecții importante de vânzare putem învăța, așadar, dintr-o simplă vizită la cofetăria preferată?

Lecțiile următoare sunt învățate dintr-o experiență normală de cumpărare, pe care fiecare dintre noi am avut-o cel puțin odată de-a lungul timpului. Însă, ca vânzători, putem să le aplicăm mai departe în orice situație de business, pentru a preveni eventualele neînțelegeri sau de a crea o experiență memorabilă clienților noștri.

Citește mai multe...

Ce este Agile și cum ne ajută într-o organizație?

Este bine știut faptul că agențiile de programare sau dezvoltare web creează rapid produse și le livrează clienților. Însă, cum reușesc chiar și organizațiile mari să dezvolte un proiect important într-un timp scurt fără prea mari bătăi de cap sau birocrație? Răspunsul este Agile, o nouă abordare de management care a revoluționat industria software-urilor, dar nu numai.

Agile, după cum îi spune și numele, este o abordare de management care favorizează schimbarea, mai degrabă decât planificarea metodică și funcționează după câteva principii care ne sugerează cum să abordăm proiectele pentru un maxim de eficiență și rapiditate. Pentru cei care s-au săturat de sisteme și metode învechite de management, Agile poate fi răspunsul pe care îl căutau.

Citește mai multe...

10 întrebări la care să răspundem atunci când dezvoltăm misiunea companiei

Misiunea companiei e un pilon principal pe care companiile își dezvoltă activitatea și trasează o direcție clară de viitor. Când aceasta nu există, e ca și atunci când suntem puși în fața unor zeci de panouri direcționale pe un drum, fără să știm încotro mergem. Însă nu de puține ori, managerii tind să omită misiunea din faza de creare a business-ului pentru că fie nu îi înțeleg necesitatea, fie pentru că multe dintre acestea sunt prea abstracte și fără valoare concretă.

Totuși, atunci când creăm un plan de business, e nevoie și de o misiune. O ustensilă care poate fi la fel de importantă precum întregul plan de business, misiunea cuprinde în câteva fraze succinte esența business-ului, cu țeluri și filozofii.

Citește mai multe...

De ce nu există angajați toxici?

În ultimii ani, multe articole sau cărți de self-help au început să promoveze ideea de angajați sau șefi toxici – adică persoane a căror atitudine și comportament avem impresia că ne afectează capacitatea de lucru, liniștea la locul de muncă sau productivitatea. Adevărul este că în general avem tendința să căutăm vina sau cauzele în exterior, chiar și atunci când emoția este a noastră.

Sunt o mulțime de articole pe acest subiect, însă realitatea este un pic diferită. Haideți să detaliez mai exact pe ce mă bazez când spun că nu există angajați sau șefi toxici, ci mai degrabă emoții sau percepții despre realitatea care nu se potrivește cu așteptările noastre.

Citește mai multe...

5 tipologii de oameni pe care trebuie să îi ai în echipă

Succesul, performanța și toate meritele unei companii sunt direct proporționale cu nivelul echipei sau echipelor din organizație. Tocmai de aceea, liderii excepționali știu că a investi într-o echipă coagulată și diversă nu este un moft, ci un mod prin care duc obiectivele la bun sfârșit. Însă întrebarea este – ce tipologii de oameni ar trebui să fie în aceste echipe?

Crearea unei echipe de top nu se întâmplă natural, ci vine odată cu o experiență și o gestionare abilă a tuturor oamenilor care fac parte din ea. Apple, Tesla sau Google au reușit să facă excelență atât pentru faptul că au lider vizionari, cât și pentru faptul că au echipe extrem de bine orgnizate.

Citește mai multe...