Categorie: Marketing

Cele mai valoroase informații despre mixul de marketing și nu numai.

Greșeli comune de marketing pe care le fac business-urile

De la startup-uri, la business-uri așezate pe piață, multe afaceri se confruntă inevitabil cu greșeli de marketing din care pot învăța. Ca marketeri, am observat cele mai comune, dar și cele mai mari greșeli pe care le fac antreprenorii, și cum le pot evita, așa că le-am pus într-un material pe care poți să-l citești în continuare.

În România, business-urile mici și mijlocii au rareori specialiști în marketing, care să se ocupe de crearea unei strategii hands-on și care să ajute managementul în a lua decizii pertinente de business care să crească și să dezvolte compania. De aceea, mulți clienți își pierd încrederea în cuvântul „marketing” și eficiența acestuia. Vedem în continuare care sunt cele mai comune greșeli, dar și cum le putem corecta.

Citește mai multe...

Cum folosim culorile pentru a promova sau a vinde eficient

Culorile ne creează stări sau emoții și ne transmit diverse mesaje. În marketing, o bună cunoaștere a culorilor ne poate ajuta să susținem mesajul scris cu cel vizual și în multe cazuri, să influențăm deciziile de cumpărare. Însă, ce înseamnă asta?

Vremea în care doar designerii știau ce e hue sau chroma sunt demult apuse. De ce? Pentru că astăzi, marketerii ar trebui să aibă cunoștințe și de design. Evident, la un nivel digerabil, însă aceste cunoștințe pot face diferența între a promova eficient un produs sau nu.

Citește mai multe...

Ce este content marketingul și cum îl folosim ca să creștem afacerea

Ce este acest content marketingul și cu ce ne ajută în business? În cele ce urmează, discutăm despre importanța lui în creșterea vânzărilor și oferim un exemplu concret, pe care orice om de marketing sau antreprenor îl poate adapta afacerii sale.

Content marketing se traduce prin marketingul de conținut și înglobează tot procesul strategic care ține de crearea și distribuirea de conținut valoros. Cu alte cuvinte, după ce am stabilit clar cine este avatarul (clientul ideal) afacerii noastre, este momentul să creăm strategia prin care îl vom atrage și converti în client și chiar promotor.

Citește mai multe...

Cum creezi un avatar de client

Ce este acest avatar de client și cu ce ne ajută el într-un business? În primul rând, atunci când definim avatarul, creionăm de fapt imaginea clientului ideal, sau cui vindem produsul ori serviciul. Cu ce ne ajută? Mai pe scurt, fără acesta, nu putem să trecem la a promova afacerea, la a vinde, căci prima premisă de la care plecăm atunci când vrem să vindem cuiva este să cunoaștem nevoile acestei persoane. Să vedem, așadar, cum putem defini avatarul!

Să presupunem că am definit produsul și credem în el. Știm ce probleme poate rezolva și știm că poate ajuta mulți oameni, poate pe toți. Așa că începem să îl promovăm „orbește”, tuturor, pentru toate problemele pe care le poate rezolva acesta. Însă rezultatele sunt chiar supărătoare.

Citește mai multe...

5 TED talk-uri de urmărit din domeniul marketingului

Marketingul este un domeniu atât de complex, încât adesea nu știm de unde să-l „apucăm” sau ce informații să „consumăm” din acesta. De aceea, am pregătit cele mai relevante 5 TED talk-uri pe teme de marketing, care aduc în prim-plan idei ce ne pot ajuta în munca de zi cu zi, fie că suntem antreprenori sau oameni din industria creativă.

De la Seth Godin la Malcolm Gladwell, o serie de specialiști în științe sociale, marketing și branding au împărtășit de-a lungul timpului cunoștințele lor cu publicul prezent la conferințele TED. Am adunat aici cinci dintre cele mai interesante și inovatoare discuții, pentru toți cei care doresc să se inspire și să învețe din experiența lor.

Citește mai multe...

Ce e bine să știe un content marketer în 2017

Să recunoaștem – marketingul este unul dintre cele mai dinamice domenii din ziua de astăzi. Partea bună ar spune unii sau mai puțin bună, ar spune alții este că oamenii de marketing trebuie să se adapteze continuu acestor schimbări, iar de cele mai multe ori înseamnă să învețe și să adauge noi abilități CV-ului lor, pentru a rămâne relevanți fie în fața managerilor, fie în fața clienților.


Totuși, cu atât de multe posibilități de învățare și un timp limitat în care să acumuleze aceste informații, ce ar trebui să aleagă marketerii pentru a-și „face un update”? Discutăm mai departe cele mai importante 10 abilități și informații pe care marketerii ar trebui să le aibă ca „ași în mânecă”.

Citește mai multe...