Categorie: Branding

De la segmentare, audit și poziționare, acoperim tot ce merită să știi despre branding.

Cum poate un brand să devină memorabil

De ce unele afaceri rămân anonime iar altele sunt extrem de vizibile? De ce atunci când vrem o băutură răcoritoare ne gândim în mod automat la Coca Cola, ori când avem nevoie de pantofi sport, ne gândim la Nike? Și mai ales, cum poate afacerea noastră mică să rămână în mintea și sufletul clienților în condițiile în care nu dispunem de un buget impresionant la fel ca marile companii?

Brand-ul. Un subiect extrem de incitant și interesant, intens dezbătut în ultima vreme, un concept care este de obicei asociat cu nume mari din fiecare industrie. Ideea de bază este însă că fiecare afacere mică are potențial de a deveni un brand dacă folosește cu brio patru chei.

Citește mai multe...

10 întrebări la care să răspundem atunci când dezvoltăm misiunea companiei

Misiunea companiei e un pilon principal pe care companiile își dezvoltă activitatea și trasează o direcție clară de viitor. Când aceasta nu există, e ca și atunci când suntem puși în fața unor zeci de panouri direcționale pe un drum, fără să știm încotro mergem. Însă nu de puține ori, managerii tind să omită misiunea din faza de creare a business-ului pentru că fie nu îi înțeleg necesitatea, fie pentru că multe dintre acestea sunt prea abstracte și fără valoare concretă.

Totuși, atunci când creăm un plan de business, e nevoie și de o misiune. O ustensilă care poate fi la fel de importantă precum întregul plan de business, misiunea cuprinde în câteva fraze succinte esența business-ului, cu țeluri și filozofii.

Citește mai multe...

Cum stabilim în mod corect prețul unui logo?

Cu întrebarea asta credem că s-a confruntat fiecare designer, mult timp după ce și-a făcut debutul în industrie. Căci știm foarte bine, un logo nu e un prăjitor de pâine, pentru ca prețul să fie universal valabil, fix. Așa că următoarele concepte legate de valoare, client și timp, vin să ne ajute în a defini mult mai ușor prețul unor servicii de design sau branding, fără a ne subaprecia munca și fără a considera că „am cerut prea mult”.

„Bună Alex, m-ar interesa și pe mine un logo pentru firma mea. Cu cât faci tu unul?” Cam așa începe orice conversație cu un potențial client și de cele mai multe ori, discuția se dezvoltă în două direcții.

Citește mai multe...

De ce e nevoie de Branding Magazine

Branding Magazine a pornit de la simpla idee că la momentul actual se simte o nevoie acută de educație atât în mediul antreprenorial, cât și în domeniile creative iar resursele de informare sunt puține ori de slabă calitate. Ne dorim să schimbăm acest lucru și să creăm o comunitate puternică unde tinerii antreprenori și creativi să găsească răspunsuri la întrebările care îi preocupă.

Totuși, cum a pornit această idee?, vă întrebați cel mai probabil. Așa că, vom pune în context ideea revistei, printr-o poveste reală, în care cei mai mulți antreprenori sau creativi se vor regăsi.

Citește mai multe...

8 ingrediente importante pentru a crea proiecte de logo design de succes

În spatele unui logo se află de cele mai multe ori zeci de ore de muncă, iterații și un bagaj mare de cunoștințe tehnice. Care sunt pașii prin care trece un logo de la stadiul de idee la faza finală, gata de folosit pe toate materialele companiei și ce este absolut necesar să se ia în vedere într-un proiect de acest fel, descoperim în următoarele rânduri.

Brief-ul inițial – totul pornește de aici. Cu cât mai multe informații oferi, cu atât mai multe detalii va fi designer-ul capabil să implementeze. Aceste lucruri sunt obligatorii pentru o estimare precisă și o cronologie a etapelor.

Citește mai multe...

De ce este important brieful în relația client-agenție

„Niciun brief, nicio discuție!” Cam așa gândește un creativ în termeni de lucru. De ce e important să existe un brief, care sunt cele mai importante idei pe care trebuie să le conțină și cât de lung e în fapt acest document magic aflăm din următoarele rânduri!

Totul în munca de agenție pleacă de la un document numit brief. Însă ca să nu pară drept „personajul cel rău” din ecuația client – agenție, ne-am propus să discutăm despre ce anume ar trebui să conțină un brief și de ce este el important de-a lungul unui proiect.

Citește mai multe...